2024.04.20, Szombat

A megye legnagyobb kormányablaka nyílik Szolnokon

OrientPress

2018.02.05. 13:56

A tervek szerint február 27-én adják át a Szolnoki Járási Hivatal új épületét, amelyben a szervezet több osztálya közel 170 munkatárssal, és a megye legnagyobb kormányablaka 14 munkaállomással fog működni.

Hirdetés

A beruházás egymilliárdos hazai és négyszáz millió forintos uniós forrásból valósult meg - mondta el Kállai Mária. A Jász-Nagykun-Szolnok megyei kormánymegbízott a Rádió Orienten kitért a a Szolgáltató Kormányhivatal Modell és Stratégia projektre is.

 

Az elmúlt év legnagyobb feladata a járások megerősítése volt, 2018 elején újabb szervezeti változás történt a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatalnál: a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal megyei kirendeltségének munkatársai, valamint mérésügyi és műszaki biztonsági kollégák kerültek a kormányhivatal szervezetébe - ismertette Kállai Mária.

A kormánymegbízott elmondta, hogy január 1-től az agrár- és vidékfejlesztési támogatási intézkedések végrehajtása teljeskörűen megyei illetékességgel valósul meg a kormányhivatalokban. Eddig a Vidékfejlesztési Programból finanszírozott beruházási intézkedések kérelemkezelési, ellenőrzési feladatait nagyrészt regionális kormányhivatalok végezték. Más megyéből a feladatok átcsoportosításával a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Agrár - és Vidékfejlesztést Támogató Főosztályára 14 álláshely került - vázolta a szakember, hozzátéve: az átcsoportosítással kormányhivatalukban történik a Vidékfejlesztési Program beruházási és vidékfejlesztési jellegű intézkedést érintő kérelmek döntés-előkészítése, valamint helyszíni ellenőrzése, illetve a jövőbeni kifizetési kérelmek kezelése is.

 

Talán a közigazgatási reform egyik legsikeresebb területe a kormányablakok létrehozása - vélekedett -, hiszen az állam és az állampolgárok közvetlen találkozásának és a korszerű ügyintézés színterei, ahol azonnal mérhető az ügyintézés minősége. Az idő igazolta, hogy az egyablakos ügyintézés sikeres. A fejlődés jól látható azon is, hogy míg 2011. január elsején a megye egyetlen kormányablakában, Szolnokon 29 ügyet lehetett intézni, ma már a megye mind a tizenhárom kormányablakában 1587-et. Egyértelmű tehát a siker, a visszajelzések és az elégedettségmérések is ezt mutatják - szögezte le Kállai Mária. Hozzáfűzte: ebben az évben egy lépcsőfokkal feljebb léptek, hiszen szem előtt tartva a gyors és hatékony ügyintézést, néhány kormányablakban helyet kaptak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatai is.

 

A megyében a jászapáti és a karcagi kormányablakban adták át az elmúlt év végén az adóhatósági ügyfélszolgálatokat.

A kormánymegbízott kitért a „Középületek kiemelt épületenergetikai fejlesztése” elnevezésű projektre is, melyben európai uniós forrásból elnyert közel egy milliárd forintból 10 épület korszerűsítése valósult meg. Az energiahatékonyság növelését célzó projekt mellett egy másik beruházás is a végéhez közeledik - emelte ki. A volt szolnoki főiskola Ady Endre úti épületének nagymértékű átalakítása során majd négyszáz millió forintos uniós forrásból energiahatékonysági fejlesztés, valamint több mint egymilliárd forintos hazai forrásból az épület átalakítása történt meg. Ebbe az épületbe költözik majd a Szolnoki Járási Hivatal több osztálya 166 munkatárssal, és itt nyílik meg a megye legnagyobb kormányablaka is. Az átadás február végén lesz - tette hozzá.

A közigazgatás minőségi fejlesztése területén a megyei kormányhivatal tevékenysége országosan is elismert.

A minőségi közigazgatás megvalósulásának egyik alappillére a Szolgáltató Kormányhivatal Modell és Stratégia, amelyet mi dolgoztuk ki – ismertette a szakember. Döntésünk helyességét igazolja, hogy a 2014-2020-as időszakra szóló Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztési Operatív Program (KÖFOP) is prioritásként határozza meg „A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése” programot. Ebben az évben több rendezvény keretében is foglalkoztunk a témával. A résztvevők minden alkalommal elismerően értékelték az általunk elvégzett munkát, amely nagy segítséget nyújt számukra. Kiemelte: stratégiai fejlesztő csapatuk minden megyében a helyszínen nyújtott segítséget a hivataloknak a Modell értelmezésében, megalapozásában, és bevezetésében.

 

Rámutatott továbbá, hogy a projekt további fontos eleme a mérések összesítéseként elkészülő a szolgáltató kormányhivatal modell bevezetésének országos zárótanulmánya, melyben a kormányhivatalok jelenlegi működését kísérő szolgáltatói kultúra helyzetelemzését, kiemelten a hatósági eljárásban résztvevő ügyfelek, az önkormányzatok, a vállalkozói és civil szféra, és kormányhivatalban dolgozó állami tisztviselők elvárásának és elégedettségének megismerését összesíti. A projekten belül 17 819 érdekhordozót kérdeztünk meg 2017. április 1- és 2017. június 15 között 19 kormányhivatalban - ismertette.

 

Emellett kormányhivatalunk vezetésével zajlik a „Hatósági eljárások és hatósági jogalkalmazási gyakorlat felülvizsgálata és egyszerűsítése” projekt is. A projekt alapvető célja, hogy a hatóságok némely esetben túlzottan bürokratikus eljárásait felülvizsgálja és javaslatot tegyen azok egyszerűsítésére – foglalta össze Kállai Mária: a projekt általános célja tehát a közigazgatási eljárásokkal összefüggő folyamatok egyszerűsítése, az állampolgárok, a vállalkozások és a hatóságok adminisztratív terheinek csökkentése érdekében.

 

A projektől azt várják, hogy az egyszerűsített hatósági ellenőrzési hatáskörben eljáró ellenőr eljárásának kialakítása nyomán gyorsabb és költséghatékonyabb lesz a hatósági munka Az informatikai fejlesztése a hatóságok "back office" tevékenységének hatékonyabbá tételét szolgálják, amely az ügyfelek oldaláról is előnyös változásokat eredményeznek, mert a fejlesztések által az ügyintézés tényleges átfutási ideje lerövidülhet. Az űrlapok, nyomtatványok formai és tartalmi egyszerűsítése az ügyfelek jobb tájékozódását is segíti, illetve egyszerűsíti a hatósági eljárásokat - foglalta össze a kormánymegbízott.

AktuálisJász-Nagykun-Szolnok Megyei KormányhivatalSzolnoki Járási Hivatal