Idén már nem kezdődik el az M44 leghosszabb szakaszának építése

Idén már nem kezdődik el az M44 leghosszabb szakaszának építése

NIF Zrt.

2016.08.10. 12:56

A gyorsforgalmi út építésére a forrás rendelkezésre áll.

Hirdetés

A 111 km hosszú M44 gyorsforgalmi út építése három ütemben valósul meg. Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megyét átívelő, 62 km-es Tiszakürt Kondoros közötti leghosszabb szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési felhívás június elején megjelent, a közbeszerzési eljárás jelenleg folyamatban van a NIF Zrt.-nél.

 

Eredményes eljárás esetén a nyertes kivitelezővel szerződéskötés év végén várható, a látványos kivitelezési munkálatok 2017 elején megkezdődhetnek. A nyomvonalon a fa-és cserjeirtás befejeződött, az előzetes régészeti próbafeltárás is megtörtént. Az útszakasz megépítéséhez szükséges forrás a hazai költségvetés terhére biztosított.

 

Az új nyomvonalú, 2×2 forgalmi sávos gyorsforgalmi úton épül:

  • 4 különszintű csomópont,
  • 44 alul- és felüljáró,
  • Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű pihenő,
  • Szarvasnál komplex pihenő,
  • a Kőrös folyó felett egy 450 méter hosszú acél ívhíd, díszvilágítással,
  • két kisebb híd a Dögös-Kákafoki csatorna felett,
  • egy háromnyílású híd a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett,
  • Kardosnál üzemmérnökségi telep.

Az ajánlati felhívás az M44 másik két szakaszára várhatóan 2016 végén jelenik meg. Ezek a Nagykőrös-Tiszakürt (31 km) és a Kondoros-Békéscsaba (18km) közötti részek. Eredményes eljárás esetén mindkét szakasz építése 2017-ben indulhat.

 

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg.

útépítésM44NIF Zrt.

Hirdetés