Elkészültek a 32 milliárd forintos kerékpárútfejlesztés tervei. Az óbudai példát követve országszerte pénzzel támogatnák a biciklis munkába járást.
A kerékpározásért felelős kormánybiztos egy budapesti háttérbeszélgetésen beszélt a kormány kerékpáros fejlesztési terveiről. Révész Máriusz közölte, a napokban a kerékpározás feltételeit javító több javaslatot is a kormány elé terjesztettek.
Augusztusi nyilatkozatát megerősítve a kormánybiztos elmondta, az egyik javaslatuk szerint a jövőben a települések határain kívül eső kerékpárutakat a Magyar Közút Zrt. fogja üzemeltetni. Ehhez a számítások szerint 2 milliárdos költségvetési forrás kell jövőre. Visszautalt a szintén augusztusban meghirdetett, 32 milliárdos fejlesztési tervre is. Elmondta, a források rendelkezésre állnak, és megkezdődött a tervezés. Beszédéből az is kiderült, a következő években összesen 50-100 milliárd forint juthat a kerékpáros közlekedés fejlesztésére.
A másik kormány elé tett javaslatuk egy országosan egységes közbringa-rendszerről szól, ezáltal egyetlen regisztrációval használni lehetne az ország valamennyi közbicikli szolgáltatását.
Egy további javaslat azt kezdeményezi, hogy intézményes keretek között támogassák a kerékpáros munkába járást. A mintát az óbudai önkormányzat adja, ahol napi 400 forintot kapnak, akik kerékpárral járnak munkába.
A vonóhorogra szerelhető kerékpár-tartók esetében sokaknak gondot jelent a rendszám kezelése. Most ez megoldódni látszik egy harmadik szürke rendszámtábla alkalmazásának lehetőségével. Ezt a megoldást hatóságok is támogatják, így év végétől, esetleg jövő év elejétől várhatóan bevezetik.
A beszélgetésen a főváros városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese is részt vett. Szeneczey Balázs hangsúlyozta, Budapesten a kerékpárutak hossza eléri a 300 kilométert, ami négy év alatt 46 százalékos növekedést jelent. A két éve bevezetett bubit Európa egyik legmodernebb biciklikölcsönző-rendszereként jellemezte. Hozzátette, a kerékpározás feltételeinek javítására 2018-ig több mint 8 milliárd forintot költenek majd Budapesten. Példaként a Rákos-patak mentén biciklivel végigjárható kerékpáros ökofolyosót említette.
Az egyeztetésen Kürti Gábor, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke is jelen volt. Jelezte, javaslataival a civil szervezet is hozzájárul a biciklis közlekedés komfortjának és biztonságának javításához. A szervezet információi szerint Magyarországon az emberek 22 százaléka biciklizik rendszeresen. Budapesten ez az arány 3 százalék, ami 2030-ra 10 százalékra nő az előrejelzések szerint.