Hét új belföldi IC+ kocsi közlekedik csütörtöktől a szombathelyi és a zalaegerszegi vasútvonalon.
Mindegyik kocsi a sikeres álló- és emelt sebességű futópróba és az utasok nélküli próbaüzem után kapta meg a hatósági engedélyt, és állhatott forgalomba.
A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban.
Az ITM emlékeztet arra, hogy 2019 augusztusában hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása kezdődött meg költségvetési és vállalati források felhasználásával a MÁV-Start szolnoki járműjavítójában. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsi és 35 első és prémium osztályú jármű készül el. Az első belföldi IC+ kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban álltak forgalomba február közepén.
Az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a közlemény szerint hangsúlyozta, a tárca jövőképe szerint a gazdaságnak magyarnak, high-technek és zöldnek kell lennie. Az IC+ kocsik kiállják ezt a próbát, hiszen saját fejlesztésben és gyártásban készülnek, műszaki színvonaluk és áruk nemzetközi szinten is versenyképes, és vonzóbbá teszik a környezetkímélő vasúti közlekedést. Az államtitkár hozzátette: jelenleg belföldön, a Budapest-Nyíregyháza-Miskolc-Budapest és a Budapest-Békéscsaba-Lőkösháza vonalakon szállít utasokat a tavaly nyáron elkészült 20, nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi is.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról adott tájékoztatást, hogy a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel a szolnoki járműjavítóban az április 14. és május 4. közötti időszakra hozták előre a szokásos nyári üzemszünetet, ezzel az intézkedéssel is védve a munkavállalók egészségét. Az IC+ kocsik gyártásához szükséges alkatrészek rendelkezésre állnak, így a leállást követően folytatódnak a munkálatok. A már elkészült belföldi kocsik forgalomba helyezése folyamatos, ma a hetedik is útnak indult a szombathelyi vonalon.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.