Az elmúlt években megszerzett elismerések után Szolnok önkormányzata ezúttal a „Magyar Városmarketing Díj 2020” pályázaton szerezte meg az önkormányzat és a város számára a „Városmarketing gyémánt 2020” védjegyet.
A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének szakmai támogatásával létrehozott Magyar Városmarketing Díj pályázaton idén öt kategóriában lehetett pályázni, a 2019. január 1. és 2020. február 29.között megvalósított aktivitásokkal. A pályázó szervezeteknek be kellett mutatniuk a megvalósított marketingtevékenység előkészítésének, megvalósításának és eredményessége értékelésének folyamatát.
A szakmai zsűri a marketing munka szakmaiságát, hatékonyságát és hatásosságát ismerte el a városmarketing gyémánttal, a szakmailag kiváló marketing védjegyének odaítélésével.
Egy szervezet több pályázatot is benyújthatott, több városmarketing gyémántot is szerezhetett. Ahol több városmarketing gyémánt gyűlt össze, az már az egész szervezet kiválóságát fémjelzi.
Szolnok város alábbi marketingeszközei részesültek elismerésben:
· Szolnoki Nyár 2019 című kiadvány
· Bringás reggeli rendezvények megvalósítása
· "Tiszta Szolnokért" - környezetszépítő verseny arculatának megalkotása
· Európai Mobilitási Hét - Autómentes nap
· újragondolt Szolnoki Csipkecsokoládé
· PONT AKTÍV kiadvány
A külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában a külső célcsoportok felé irányuló, marketingprogramokkal, kampányokkal és az azok keretében megvalósuló - elsősorban kommunikációs megoldásokkal lehetett pályázni, ahol önkormányzatunk Szolnoki Nyár 2019 című kiadványa, a PONT AKTÍV kiadvány és a korábban megalkotott Szolnoki Csipkecsokoládé újragondolt változata kapott „gyémántot”. Az értékelési szempontok között a célcsoport és célkijelölés indokoltsága, a kommunikációs megoldás relevanciája, a tudatosság, a kreativitás, az egyediség, a marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége, valamint a költséghatékonyság igazolása is szerepelt.
Rendezvény-esemény kategóriában az Európai Mobilitási Hét-Autómentes Nap elnevezésű, 2019 szeptemberében megrendezett nagysikerű programjai, illetve a Bringás reggeli rendezvények megvalósítása részesült elismerésben.
A város kerékpárút-hálózatát, a szolnoki kerékpáros turizmus népszerűsítését szolgáló rendezvények egyediségét, megvalósításának folyamatát, a mögöttük lévő hatékony marketing kampányt és a kapcsolódó PR eszközök kiváló megválasztását díjazta a zsűri.
Végül pedig, a Tiszta Szolnokért" környezetszépítő verseny arculatának megalkotását, tudatos tervezését, stratégiai, koncepcionális megalapozottságát is elismerték a szakemberek.
A Városmarketing és Turisztikai Osztály elmúlt éves munkáját és erőfeszítéseit, a város turisztikai mutatóinak folyamatos emelkedése mellett, a Magyar Városmarketing Díj versenyen elnyert gyémánt védjegy is igazolja, mely rövid időn belül a város hatodik sikeres szereplését jelenti marketingterületen. A városmarketing tevékenység pozitív hatással van nemcsak a város ismertségére és megítélésre, de a városban élők mindennapjaira egyaránt.
A „Városmarketing gyémánt” védjegy Szolnok város kiváló marketing tevékenységét minősíti és feljogosítja többek között a védjegy használatára.