A mintegy 29 km-es útszakasz valamint a Tisza-híd megépítését a győztes ajánlatot tevő Utiber Kft. készíti elő. A tervek szerint év végén írják ki a kivitelezési közbeszerzést.
A mintegy 29 km-es útszakasz valamint a Tisza-híd megépítését a győztes ajánlatot tevő Utiber Kft. készíti elő. A tervek szerint év végén írják ki a kivitelezési közbeszerzést.
Az Utiber Közúti Beruházó Kft. nyerte mintegy 24,5 millió forintos ajánlatával az M4-es gyorsforgalmi út Abony és Törökszentmiklós közötti szakasza, valamint egy új Tisza-híd építésének újraindításához szükséges előzetes tanulmány elkészítésére kiírt tendert.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből az is kiderült, a nyílt közbeszerzést 2015. október 31-én írták ki, és a legolcsóbb ajánlat nyert. Az Utiberen kívül még egy cég, az Euroút Zrt. nyújtott be ajánlatot.
Az új pályázatra azért volt szükség, mert a tavaly márciusban leállított M4-es beruházás műszaki készültségét - amely mintegy 30 százalékos - felül kell vizsgálni.
A 28,9 kilométeres szakaszon épülő új Tisza-híd építési munkálataihoz a már elkészült elemeket is fel kell használni. A hidat tolásos technológiával tervezték, ezt a technológiát szabadalom védi.
Az értékvesztés elkerülése érdekében a tanulmánynak úgy kell elkészülni, hogy a kiviteli közbeszerzési eljárás ez év végén kiírható legyen és eredményes eljárás esetén a kivitelezés 2017-ben megkezdődhessen.
A tervek szerint az M4-es gyorsforgalmi út Szolnokot elkerülő Abony-Törökszentmiklós szakaszát és az új Tisza-hidat várhatóan 2019 harmadik negyedévétől már használhatják a közlekedők.
Az M4-es a tervek szerint gyorsforgalmi kapcsolatot biztosít majd a főváros és Szolnok között, illetve a Tiszántúlra átnyúlva Törökszentmiklósig érne. Útvonalát még nem véglegesítették, kivéve a szóban forgó részt Abony és Törökszentmiklós között.
(mti, magyarepitok.hu)