A város ismertebb rendezvényei, állandó látványosságai jobban az országos érdeklődés körforgásába kerüljenek, létrehozták a városmarketing osztályt, amelynek szakmai kompetenciáját máris számos díj és elismerés jelzi.
A jó bornak is kell a cégér, az egyre fejlődő városnak az ismertség, értékeinek pedig a népszerűsítés. Szolnok város közgyűlésének és felelős gondolkodóinak már régi célja, hogy a Tisza és Zagyva összefolyásában települt város hosszabb időre is magához kösse az utazókat, azaz a turistákat. Átgondolt tervezés része a RepTár egyedülálló látványossága, a Sörárium a főtéren, de ehhez tartozik a jövő néhány fontos feladata: a Tiszaligeti fürdő, a MÁV sportpálya és fürdő megújítása, a tervezett tiszai kikötő, ami a vízen érkező turistákat irányítaná a város felé: a múzeumba, vagy a hamarosan már vendégeket is fogadó művésztelepre, ahol kiállítótermek mellett látogató központ fogadja majd a stilizált várban az érkezőket.
Az osztály és a városvezetés mottója ugyanaz: amit a vendégek elé teszünk kínálatban, az csak magas minőségű lehet, és ebből a jövőben sem szabad engednünk!
2017 novemberében ismét marketing-kommunikációs díjat nyert el Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata. Az egyik elismerést ezúttal az “Országos Marketinggyémánt Díj” versenyen szerezte meg az önkormányzat, mégpedig a „Marketinggyémánt” 2017 védjegyet. A “Nyár végi teker(g)ő” elnevezésű rendezvény ötletét, egyediségét, megvalósításának folyamatát, a mögötte lévő hatékony marketing kampány és a kapcsolódó PR eszközök kiváló megválasztását díjazta a zsűri.
A másik díjat a Virágos Magyarország Környezetszépítő Verseny 2017. évi eredményhirdetésén kapta meg. A Legvirágosabb Úti Cél facebookos közönségszavazásán az 50.000 főnél nagyobb városok kategóriájában I. helyezést ért el Szolnok.
Korábbi szakmai sikerek
Az “Iránytű 2017” a Turizmus Trend / Vendég & Hotel szaklap által meghirdetett, a turisztikai szektor kommunikációs versenye, melynek célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat.Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatának két kategóriában is elismerték turisztikai kommunikációs projektjeit 2017 áprilisában:
• Településmarketing kategóriában a kategória legjobb helyezését a „Szolnok a Tisza fővárosa” című könyv kapta,
• Digitális megoldások kategóriában pedig a SzolnokApp az új mobilapplikáció részesült elismerésben.
A Magyar Marketing Szövetség szakmai zsűrije 2017 májusának végén a marketing munka szakmaiságát, hatékonyságát és hatásosságát ismerte el a Városmarketing gyémánt díjjal, a szakmailag kiváló marketing védjegyének odaítélésével.Az “Országos Városmarketing Díj 2017” pályázaton városunk alábbi marketingeszközei részesültek elismerésben:
• Szolnok a Tisza fővárosa című könyv
• Pont Szolnok, Pont Szállás, Pont Fesztivál kiadványok
• SzolnokApp mobilapplikáció
• Tiszai mesevirágok című mesekönyv
Szalay Ferenc polgármester: A Városmarketing és Turisztikai Osztályunk elmúlt másfél éves munkáját és erőfeszítéseit, a város turisztikai mutatóinak folyamatos emelkedése mellett, a fent említett három versenyen elnyert díjak is igazolják, hiszen a jó marketingmunka pozitív hatással van Szolnok város gazdaságára, megítélésére egyaránt. A sikerek persze egyúttal elvárásokat is támasztanak, hiszen az előttünk álló fejlesztések kapcsán is hasonló színvonalú marketingmunkát várnak tőlünk. Mi pedig ennek mindenképpen szeretnénk a jövőben is megfelelni!