2024.11.23, Szombat

A Duna, a Tisza, a Rába és a Répce vízvédelmét fejleszti a Strabag és a Hídépítő

mti, magyarepitok.hu

2018.09.07. 10:20

A négy folyón összesen több mint 13 milliárd forintból korszerűsítenek számos nagyműtárgyat: többek között a dunakiliti vízlépcső is megújul.

Miután tavaly év végén beszámoltunk arról, hogy az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) kiválasztotta a kivitelezőket Magyarország legnagyobb folyóinak árvízvédelmi beruházásához, most hivatalos eseményen számoltak be a programról. A bruttó 13,1 milliárd forintos projektben a Strabag Építőipari Zrt. és a Híd-csoporthoz tartozó Hídépítő Zrt. konzorciuma a Duna és a Tisza völgyében kezdheti el majd a munkát összesen 7 különböző helyszínen.

A projektsorozatban az alábbi nagyműtárgyak fejlesztésére kerül sor 2011 végéig hazánk két meghatározó folyamának vonalán, illetve a Rábán és a Répcén:

  • a Kiskörei vízlépcső,
  • a Nagykunság területén található Nyugati főcsatorna beeresztőzsilipje,
  • a bajai Deák Ferenc zsilip,
  • a dunakiliti vízlépcső,
  • a budapesti Kvassay hajózsilip,
  • a nicki duzzasztó,
  • valamint a Góri tározó zsilipje is megújul.

 

Nem csupán árvízvédelmi beruházás indul el

A Dunakilitiben megrendezett csütörtöki sajtóeseményen az OVF vezetője elmondta: az érintett műtárgyak állapota jelenleg elhanyagolt, noha fontos szerepük van árvízkor és aszálykor is. Láng József hozzátette: a fejlesztést az Európai Unió 85 százalékkal támogatja, a maradék részt a magyar állam biztosítja.

 

Németh Zoltán, a megyei közgyűlés elnöke, Nagy István agrárminiszter, Láng István, az OVF főigazgatója és Bozóki László főépítésvezető (kisalfold.hu)

A vízgazdálkodási beruházások azért is különösen fontosak, mert jelentős szerepet játszanak az árvízvédelemben, az ívóvíz és az öntözővíz biztosításában, valamint az energiatermelésben és a hajózásban is – derült ki szavaiból.

 

A legnagyobb kihívás Dunakilitiben várja a kivitelezőket

Bozóki László, a Strabag munkatársa és a kivitelező konzorcium főépítésvezetője azt emelte ki, hogy a legnagyobb korszerűsítésre váró műtárgy a dunakiliti duzzasztómű, amelyet 1984-ben kezdtek el építeni, de teljesen még nem fejezték be. A felújítással biztonságosabbá válik a Mosoni-Duna és a mentett oldali vízpótló rendszer felső vízpótlása – fejtette ki.

StrabagAktuálisTisza-tóárvízvédelemHíd-csoportDunakilitiHídépítő Zrt.