Védőtöltéseket helyeztek át a Tisza középső szakaszán mintegy 11 kilométer hosszon, hogy ily módon is erősítsék a gát mögött lakók árvízi biztonságát. A beruházás közvetlenül 15 települést érintett.
A döntően földmozgatással járó munkákat az Európai Unió és a magyar költségvetés 16,1 milliárd forintos támogatásával végezték el a kivitelezők. - közölte a pályázatnyertes Országos Vízügyi Főigazgatóság és a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság alkotta konzorcium az MTI-vel.
A Tisza vízszállító képességének javítása a szolnoki vasúti híd és a Kisköre közötti szakaszon a Környezeti és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) keretében valósult meg a Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése projekt szellemében, így az eddiginél szabadabb utat engednek az áradó víztömeg lefolyásának.
Töltésáthelyezésekkel megszüntették a hullámtéri szűkületeket, elbontották az övzátonyokat, eltávolították az árvizek levonulását lassító tereptárgyakat és az elburjánzott növényzetet.
A fejlesztés közvetlenül 15 települést érintett: Besenyszögöt, Csataszögöt, Fegyverneket, Kiskörét, Kőtelket, Nagykörűt, Pélyt, Szajolt, Szolnokot, Tiszabőt, Tiszaburát, Tiszapüspökit, Tiszaroffot, Tiszasülyt és Törökszentmiklóst.
Az árvízvédelmi fővédvonalak áthelyezése négy helyszínen történt meg. Így új földművek épültek a Tisza jobb partján Szórópuszta és Doba között 3660 méter hosszon, Nagykörű közelében 2130 méteren, a Tisza bal partján pedig Szajolnál 360 méteren és Óballánál 4800 méter hosszon. Az áthelyezett töltésszakaszok egy részén még kiegészítő munkálatok - például padka- és aszfaltburkolat-építés - zajlanak, de ősszel ezek is befejeződnek.
A projekt keretében folytatódnak az árvizek levonulását segítő és a természetvédelmi vízpótlást szolgáló beavatkozások.