Az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartása alatt álló szakképzési intézményekben is gyors ütemben zajlik az átállás a tantermen kívüli, digitális oktatási rendre. A tanulók és az oktatók kiértesítése időben megtörtént, a tanügyi rendszerben a korábbi időszakhoz képest jelentősen megnövekedett aktivitás tapasztalható.
A tanulók és hozzátartozóik védelmének érdekében 2020. március 16-tól visszavonásig tantermen kívüli oktatási rend van érvényben a szakképzésben is. A közismereti és szakmai elméleti tananyagot tantermen kívüli, digitális oktatás formájában sajátíthatják el a tanulók. A szaktárca a változással kapcsolatos tudnivalókra felhívta az intézményvezetők, az igazgatók és a szülők figyelmét is.
Nagy szakmai összefogással indult meg az iskolai munkarend átalakítása az oktatók körében. A fenntartó ismételten felhívta a centrumok vezetőinek figyelmét, hogy a megváltozott munkarendben támogassák dolgozóikat. Az átállást megkönnyíti, hogy a tanárok többsége eddig is rendszeresen használta munkájához a digitális platformokat. A szakképző intézményekben is alkalmazott Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) az első adatok alapján jól vizsgázott. A rendszerben a tanárok követhető módon tudnak feladatokat kiadni, üzeneteket küldeni és teszteket feltölteni.
A KRÉTA rendszerben korábban egy átlagos munkanapon összesen 10 ezer házifeladatot rögzítettek a tanulóknak, tegnap ez a szám 33 ezer fölé emelkedett. A szakképzés esetében a feltöltött házifeladatok száma a korábbi átlagos 2000-ről 3900-ra nőtt, és további élénkülés várható. A feltöltött kérdőívek száma egyetlen nap alatt érte el az eddigi éves mértéket, az átlagos 700-at. Míg az elmúlt egy évben a szakképzéssel kapcsolatban naponta hozzávetőleg 200 üzenetet küldtek, addig tegnap több mint 2100 üzenet jutott el a diákokhoz, szülőkhöz a KRÉTA rendszeren keresztül.
A kormányzat fő célja így teljesült, a diákok már az első digitális tanítási napon kaptak feladatot. A tantermen kívüli, digitális munkarendre 2020. március 18-ig kell részletes eljárásrendet kialakítaniuk a szakképzési centrumok vezetőinek. A minisztérium a fiatalok érdekeit szem előtt tartva az intézmények bevonásával dolgozik a tantermen kívüli oktatás feltételeinek megteremtésén, ezzel biztosítva, hogy minden tanuló sikeresen zárhassa a tanévet.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.