Új üzemcsarnokot épít a Thyssenkrupp a jászfényszarui ipari parkban.
Új üzemcsarnokot épít a Thyssenkrupp a jászfényszarui ipari parkban, a több mint 30 milliárd forintos autóipari beruházással a német konszern csaknem 500 új munkahelyet teremt 2019-ig a Jász-Nagykun-Szolnok megyei településen, A mai ünnepélyen megtörtént az építkezés első "kapavágása".
Szijjártó Péter, a külgazdasági és külügyminiszter elmondta, tekintve, hogy magas hozzáadott értékű beruházásról van szó, a magyar kormány 10,6 milliárd forinttal támogatja a Thyssenkruppot. Bár szinte kétheti rendszerességgel jelentenek be jelentősebb német beruházást Magyarországon, az Audi 2010. évi győri új gyárépítése óta ez az első zöldmezős német beruházás az országban.
A német gazdaság alapvetően meghatározza a magyar gazdaság teljesítményét, 6000 német vállalat mintegy 300 ezer embert alkalmaz Magyarországon, és ezen német vállalatok 80 százaléka újra az országot választaná befektetésének helyszínéül. A Magyarországon jelen levő összes külföldi működőtőke körülbelül egynegyede Németországból származik.
"Mára Magyarország lett az európai kontinens egyik járműipari fellegvára", tavaly a járműipar a teljes feldolgozóipari kibocsátás 30 százalékát tudta magáénak. Az autóiparban 150 ezer ember dolgozott az elmúlt év végén, amely 13 százalékos növekedés egy év alatt. A szegmens termelési értéke majdnem elérte a 7800 milliárd forintot, amely mintegy 17 százalékos növekedés egy év alatt. Hozzátette, az év első három hónapjában több mint 3 százalékos a növekedés a szegmensben és minden, a mostanihoz hasonló beruházás segíti fenntartani ezt a növekedési ütemet.
Szijjártó Péter reményét fejezte ki, hogy a beruházásnak olyan pozitív tapasztalatai lesznek, hogy hamarosan a második beruházási fázisról tárgyalhatnak. A jövőben felsőoktatási ipari együttműködési központokat fognak létrehozni az ország néhány nagyvárosában, hogy a nagyvállalatok képzési követelményei minél inkább meg tudjanak jelenni a magyarországi felsőoktatási szakemberképzésben.
A Thyssenkrupp komoly fejlesztőközpontot működtet Budapesten, ahol szoftverfejlesztő mérnököket alkalmaznak és az óriásvállalat a Budapesti Műszaki Egyetemmel és az Óbudai Egyetemmel is szoros együttműködésben áll.
"A mai napon még szorosabbra fűztük Magyarország és Németország együttműködését, büszkék vagyunk arra, hogy Magyarország adja a hátországát a modern német gyáriparnak" - fogalmazott a miniszter, hozzátéve: elkötelezettek, még több német ipari vállalat beruházásának Magyarországra hozásában. Gratulált Jászfényszaru ipari parkjának, amely a napokban második alkalommal nyerte el Az év ipari parkja címet.
Szijjártó Péter beszédében szólt a bevándorlási válság gazdasági kockázatairól, amelynek szerinte drámai hatása lehet a schengeni övezetre. A schengeni övezet jövője kulcskérdés az európai gazdaság szempontjából. Az előrejelzések szerint a schengeni zóna "megbicsaklása" 15-20 százalékkal vetheti vissza az európai gazdaság teljesítményét. Európa versenyképességének szempontjából a legfontosabb a szállítások időzíthetőségének kiszámíthatósága.
Magyarország költségvetése a leginkább kiszámítható Európában, az első fél év végéig elfogadják a jövő évi költségvetését hazánkban.
Heinrich Hiesinger, a Thyssenkrupp AG vezérigazgatója az eseményen elmondta, a termelést 2018-ban kezdi a gyár. Zöldmezős beruházás eredményeképpen a budapesti kutatás-fejlesztési kompetencia központon és a győri gyáron kívül 2018-tól Jászfényszarun is gyárt kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket a vállalat. A vállalat a bizalom és együttműködés jegyében hosszú távra tervez. Az óriásvállalat 1999-ben kezdte meg elektromos kormányrendszerek fejlesztését Magyarországon, majd 2007-ben alapították meg a Thyssenkrupp Presta Hungary Kft.-t, 2013 júniusában nyílt meg a győri gyáregységük, ahol az Audi számára gyártanak első és hátsó futóműveket. A Thyssenkrupp a világ egyik legnagyobb acélgyártással, autó-, gép-, energia- és építőipari alkatrészek gyártásával foglalkozó vállalata, amely 77 országban 497 leányvállalatot üzemeltet, mintegy 155 ezer alkalmazottal, ebből mintegy 1000 dolgozik Magyarországon. A cég árbevétele a személygépjármű szektorban a 2014-2015-ös üzleti évben meghaladta a 10 milliárd eurót.
Egy korábbi hír szerint a magyar mérnökök által fejlesztett elektromechanikus rásegítésű kormányrendszerek energiatakarékosabbak a hagyományos hidraulikus szervóknál és járművenként fél liternyi üzemanyagot is megtakaríthatnak száz kilométeren. Olyan vezetést támogató alkalmazások használatát teszik lehetővé, mint az automatikus parkolási segédrendszer, a sávtartó alkalmazás, vagy az önvezető autó.
forrás: mti