Hárommilliárd forintos tendert írt ki a MÁV-Start az IC+ kocsik alkatrészeinek beszerzésére.
A hamarosan elkezdődő sorozatgyártáshoz – tíz másodosztályú és tíz többcélú kocsi – rendelnek üléseket, utastájékoztató berendezéseket, akkumulátorokat és burkolati elemeket. Nem az első tender ebben a témában: a közelmúltban 85 illetve 116 millió forint értékben vezetékeket, kábelek kiegészítőit, kábelcsatornákat kívántak vásárolni.
A jelen közbeszerzésen az alkatrészeket húsz tételben, azaz kocsinként egy-egy készletben kell leszállítania a gyártónak. Néhány nappal ezelőtt 195 millió forintért hirdették meg a pályázatot utasülések beszerzésére, a beltéri műanyag burkolatok elemeit 179,5 millió, a GPS-vezérlésű utastájékoztató rendszer elemeit 120 millió, a lúgos akkumulátorokat 27,2 millió forintért kívánják beszerezni, emellett 40,8 millió forint értékben vásárolnának speciális járművillamossági anyagokat.
A korábban meghirdetett forgóváz-tendert a Siemens és a fékberendezéseket gyártó Knorr-Bremse nyerte. A Ganz Motor Kft. által gyártott forgóvázak a megváltozott európai szabványok miatt nem lennének alkalmasak. Előreláthatólag összesen 98 milliárd forint értékben írnak ki beszerzési pályázatokat, az összesen 77 eljárásból 69 közbeszerzés lesz.
A húsz kocsi elkészülte után 2018-ban száz, belföldi IC-kocsi gyártása várható, ezt a kormány harmincmillió forinttal támogatja – írja a magyaridok.hu.
Biatorbágynál dolgoztak az MKIF szakemberei.
Megújul a Vác-Balassagyarmat vasúti mellékvonal, amelyen több mint 3 milliárd forintos "beavatkozást" végeznek idén, és ennek keretében teljesen átépítik a pályát Vác és Szokolya között - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi oldalán kedden.