Műemlékké nyilvánították a kenderesi vasútállomást és kormányhatározatot hoztak a felújítására. Az épület a közeli Horthy-kastélynak köszönheti díszes neobarokk stílusát.
2014-ig Kenderesen három vágánnyal működött a vasútállomás, most szolgálat nélküli megállóként működik, egy iparvágány-kiágazással. A Magyar Közlönyben megjelentek szerint kormányhatározattal műemléki védelem alá vették a település méretéhez képest szokatlanul impozáns épületet és döntöttek arról is, hogy felújítják.
Az állomás egyedi, neobarokk kinézetét a híres kenderesi Halasy-Horthy kastélyhoz való közelségének köszönheti: Horthy István államfőként is gyakran látogatott ide és szeretett vasúton közlekedni. 1931-ben még külön kormányzói várótermet is kialakítottak az épületben.
A második világháború után az állomás és a kastély is elvesztették jelentőségüket, ma már váltóállító őrházak sincsenek a megállónál.
Biatorbágynál dolgoztak az MKIF szakemberei.
Megújul a Vác-Balassagyarmat vasúti mellékvonal, amelyen több mint 3 milliárd forintos "beavatkozást" végeznek idén, és ennek keretében teljesen átépítik a pályát Vác és Szokolya között - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója közösségi oldalán kedden.