A Duna Aszfalt és a Colas kivitelezésében Abony és Törökszentmiklós között közel 30 kilométeren dolgoznak.
Legutóbb októberben számoltunk be a 2x2 sávos M4-es Szolnok mellett épülő részéről, mely mintegy 27 kilométer hosszan készül el Abony és Törökszentmiklós között, várhatóan 2022 első negyedévében.
A fejlesztés két alprojektben valósul meg, az összesített előrehaladás 42 százalékos
– számol be a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), illetve közleményükben kifejtik: most ért abba a szakaszába az építkezés, hogy a 4-es főuton közlekedőknek február 9-től kezdődően 5 hónapig forgalomeltereléssel kell számolniuk. Ennek részleteiről a NIF honlapján lehet tájékozódni.
A régen várt M4-es 2x2 sávos út pontosan annak a jelentős forgalmat lebonyolító 4-es főutnak a terhelését csökkenti majd, ahol most a forgalmat ideiglenesen korlátozzák.
Az útépítés azonban nem csupán a 4-es főút vonalán zajlik, hanem egészen az erdélyi határig fut: itt szeptemberben adták át a legkeletebbi 30 kilométeres szakaszt, mely a Duna Aszfalt Kft., a Hódút Kft. és az A-Híd Zrt. kivitelezésében valósult meg.
A projektlebonyolítást a Főber Zrt., a Viköti Kft., az Oviber Kft. és az Eurout Kft. látta el; a tervezést a Tura-Terv Kft. és az Utiber Kft. végezte el.
Azonban most az Abony és Törökszenmiklós között épülő szakaszról érkezett hír, ahol
Az első, 18,6 kilométeres szakaszon az alábbi három különszintű csomópont jön létre:
Emellett 18 főbb műtárgy kerül megépítésre, köztük egy 168 méter szerkezeti hosszal bíró Zagyva-híd, továbbá a 110 méteres Millér-híd. Ezek közé tartozik az a 63 méter hosszú vasúti átkelő is, ahol a Duna Aszfalt alvállakozójaként a SWIETELSKY Magyarország Kft. is dolgozik, és részletesen beszámoltunk egy korábbi cikkünkben.
A második szakaszon a nyertes feladata a 8,54 kilométeres útvonalon a Törökszentmiklós nyugati részét bekötő különszintű csomópont kivitelezése.
Emellett 9 főbb műtárgy kerül megépítésre, melyek közül kiemelkedik
Európa egyik legnagyobb vasútfejlesztése a célegyenesbe ért: lezárultak a nagysebességű próbák, a vonal decembertől radikálisan átalakítja a régió közlekedését.
Csaknem két hónapra hétköznaponként is megnyílik a Pesti alsó rakpart. A mozogni és kikapcsolódni vágyók június 21-től (szombattól) várhatóan augusztus 15-ig (péntekig) autómentes környezetben használhatják a Jane Haining rakpartot az Eötvös tér és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utcai lehajtó között, ahol programok sora várja az érdeklődőket. Hétvégente a már jól bevált gyakorlatnak megfelelően a Margit híd és az Erzsébet híd (Irányi utca) közötti autómentes rakpartszakaszt vehetik birtokukba a fővárosiak és az idelátogatók.