A technológiai fejlődés felgyorsulásával és a digitalizáció térnyerésével párhuzamosan egyre nagyobb igény mutatkozik az elektronikus ügyintézésre. Ennek eleget téve újabb szolgáltatásokat, dokumentumokat találhatunk a magyarorszag.hu kormányzati portálon – hívja fel a figyelmet a kormányhivatal Nyugdíjbiztosítási és Egészségbiztosítási Főosztálya.
Napjainkban már nem kell feltétlenül személyesen felkeresni a hivatalt, ha ügyet szeretnénk intézni, hiszen azt bárhonnan és bármikor megtehetjük. A teljes körű elektronikus kapcsolattartás kiterjesztésének újabb lépéseként további űrlapok kerültek publikálásra június 30-án a magyarorszag.hu kormányzati portál Személyre Szabott Ügyintézési Felületén (SZÜF) található "NYUGDÍJ" főcsoport menüben.
Ennek köszönhetően immár elektronikusan nyújthatjuk be az alábbi, nyugellátás igénylésére irányuló beadványt vagy a folyósított ellátásunkhoz kapcsolódó bejelentést:
Az ügyintézést ügyleírások segítik, amelyek tartalmazzák az ügyek intézéséhez szükséges információkat, valamint azt, hogy hol találhatóak a részletesebb tájékoztató anyagok. Az ügyleírások és a letölthető nyomtatványok szintén a SZÜF felületen kerültek elhelyezésre, ezek azonosítás nélkül is elérhetők, így azok számára is tájékoztatást nyújtanak, akik nem elektronikus úton kívánnak ügyet intézni, vagy csak tájékozódni szeretnének az adott ügy elintézésével kapcsolatos összes teendőről, a kérelem benyújtáshoz szükséges dokumentumokról, egyéb tudnivalókról.
A hagyományos ügyintézéshez szükséges nyomtatványok az ügyleírások végén kerültek elhelyezésre, amelyek postán, vagy személyesen nyújthatók be.