2025.04.02, Szerda
A MOHU REpont applikációján keresztül már csaknem 12 milliárd forintot kaptak vissza a fogyasztók
Kép: repont.hu

A MOHU REpont applikációján keresztül már csaknem 12 milliárd forintot kaptak vissza a fogyasztók

MTI

2025.04.01. 12:46

Már csaknem 10 milliónál jár a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. kötelező visszaváltási rendszerében, a REpont applikáción keresztül teljesített közvetlenül bankszámlára történő utalások száma, ennek eredményeként eddig közel 12 milliárd forintot kaptak vissza a fogyasztók a digitális platform használatával - közölte a MOHU kedden az MTI-vel.

Az alkalmazás népszerűségének köszönhetően naponta ma már nagyságrendileg 40 ezer utalás történik a REpont rendszeren keresztül, az utalások átlagos összege 1250 forint.

Felidézték, hogy a REpont applikáció 2024. február 21-én vált elérhetővé a Google Play és az App Store kínálatában. A kötelező visszaváltási rendszer (DRS) türelmi idejét követően, tavaly nyár elején a felhasználók száma ugrásszerű növekedésnek indult és azóta is töretlen az applikáció népszerűsége.

Kiemelték, az alkalmazás a világon egyedülálló módon, regisztrációt követően azt is lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a visszaváltási díjat saját bankszámlájukra utalják, ezzel egyszerűsítve és gyorsítva a visszaváltási folyamatot. A rendszer bevezetése óta már több mint 1,2 millió felhasználó töltötte le az alkalmazást, és a visszaváltott összegek jelentős részét már ezen a digitális platformon keresztül kérik vissza a fogyasztók.

A fogyasztók a visszaváltási díjat többféleképpen is visszakérhetik: a rendszer indulása óta visszaváltott 1,4 milliárd palack, doboz és üveg több mint 80 százalékának ellenértékét boltokban levásárolható utalványként kérték vissza. Emellett a palackonként járó 50 forintos díj karitatív célokra is felajánlható, amelynek köszönhetően eddig több mint 118 millió forint gyűlt össze gyermekkórházak javára - olvasható a MOHU közleményében.

Országos hírekújrahasznosításMOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.visszaváltásREpont