2024.04.24, Szerda

A gyors és hatékony ügyintézés megvalósításáért képzik a dolgozókat

kormanyhivatal.hu

2017.04.01. 06:00

Újabb állami tisztviselők végezték el az ügyintézői képzést. Szolnokon három megyei Kormányhivatal 118 munkatársa vehette át oklevelét.

Hirdetés

Az ünnepségen részt vett dr. Zöld-Nagy Viktória a Miniszterelnökség helyettes államtitkára, dr. Méhes Tamás a NKE Vezetői- és Továbbképzési Intézetének igazgatója, dr. Árokné dr. Toma Krisztina a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal igazgatója, Kocsis Sándor a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal kabinetvezetője, valamint Kovács Sándor a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlése elnöke is részt vett.

 

A résztvevőket házigazdaként Dr. Kállai Mária köszöntötte. A megyeri kormánymegbízott elmondta, a közigazgatási reform keretében nagy hangsúly helyeződik a munkatársak komplex, személyre szabott kompetencia alapú fejlesztésére. A közigazgatás hatékony működéséhez elengedhetetlen az ott dolgozók folyamatos képzése, mivel a változó jogszabályi környezet megköveteli a naprakész információk elsajátítását. Fontos a közös tanulás, az önképzés, a folyamatos önfejlesztés, amit kiválóan támogat a jól szervezett, igényes tartalommal, és módszertannal megvalósított képzés.

 

Az állam és az ügyfél találkozási pontjain, a kormányablakokban a polgárok azonnal lemérik, hogy az ügyeikhez, személyes dolgaikhoz hogyan viszonyul az állam. Tehát azonnal mérhető az ügyintézés minősége.

 

Dr. Zöld-Nagy Viktória helyettes államtitkár arról beszélt, hogy a közigazgatás átalakításának egyik legsikeresebb területe a kormányablak rendszer felállítása. Pozitív vélemények nemcsak az ügyfelek részéről érkeznek, hanem a társhatóságoktól is. A szolgáltatói kultúra eddig nem volt része a magyar közigazgatásnak, amely mára egyre inkább elfogadott és elvárt tulajdonsága az államigazgatásnak. A kormányzat úgy döntött, hogy keresik az újabb fejlesztési lehetőségeket, amelyek még korszerűbbé, profibbá, hatékonyabbá teszik a magyar közigazgatást.

 

 

Dr. Méhes Tamás a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Vezetői-és Továbbképzési Intézetének igazgatója többek között elmondta, az emberek számára a legfontosabb a közigazgatásban az ügyfélkapcsolat. A Központi Statisztikai Hivatallal közösen végzett felmérésükből kiderült, hogy tíz emberből hat preferálja a személyes ügyintézést. A megkérdezett ügyfelek a maximálisan elfogadható ügyintézési –, és várakozási időnek tíz-tíz percet jelöltek meg. A gyakorlat azonban ma még ennél egy kicsivel több, ennek ellenére az állampolgárok a jelenlegi magyar ügyintézés minőségét jónak ítélik. A felmérés során az emberek az ügyintézés minőségét és gyorsaságát nyolc pontra értékelték az egytől-tízig választható skálán.

Galéria

AktuálisügyintézésJász-Nagykun-Szolnok Kormányhivatalközigazgatás