Az évindító értekezleten áttekintették az új szervezeti felállással kapcsolatos feladatokat, teendőket.
A Minisztériumi háttérintézmények megszűnésével, illetve beolvadásával a hatósági első fokú döntések jelentős része a járási hivatalokba került, a másodfokúak pedig megyei szintre. A feladatokkal együtt a kollégák is a járási hivatalok szervezetében folytatják tovább munkájukat. A legnagyobb bővülés a megyeszékhely járási hivatalánál történt, ahol évindító értekezletet tartottak a megyei Kormánymegbízott részvételével.
A minisztériumi háttérintézmények tevékenységének felülvizsgálata után láthatóvá vált, hogy az általuk ellátott állami feladatok ugyanolyan hatékonyan elvégezhetők fővárosi vagy megyei kormányhivatali szinten is. A költségtakarékos és hatékony közigazgatás megvalósításának egyik eszköze a járási hivatalok megerősítése, feladatkörük bővítése. Ennek a célkitűzésnek megfelelően jelentős szervezeti átrendeződés történt a kormányhivatalon belül.
A döntés eredményeként országosan több eddig önálló főosztály és osztály a járási hivatalok szervezetében folytatja tovább munkáját, amelyek munkatársi létszáma ennek következtében nőtt. A megyében a legnagyobb növekedés a Szolnoki Járási Hivatalt érinti, ahol az eddigi 213-ról 539-ra nőtt a dolgozók száma.
A Szolnoki Járási Hivatal szervezetébe került a Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, de itt folytatja munkáját a Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály négy osztálya is. Az Élelmiszerlánc-biztonsági és Földművelésügyi Főosztálytól a földművelési terület került át a szolnoki járáshoz Agrárügyi Főosztály néven.
Január 1-jétől megyei illetékességgel járnak el első fokon az agrárügy és a környezetvédelem, a földművelésügy, továbbá a növény- és talajvédelmi ügyekben. A foglalkoztatás, családtámogatás és társadalombiztosítás olyan ügyköreiben is a megyeszékhelyen lévő járási hivatal jár el első fokon, amelyben korábban a hatósági jogkört a kormányhivatal illetékes osztályai gyakorolták, mint az egészség- és nyugdíjbiztosítási, rehabilitációs ellátási és szakértői feladatok.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.