Újabb állami tisztviselők végezték el az ügyintézői képzést. Szolnokon három megyei Kormányhivatal 118 munkatársa vehette át oklevelét.
Az ünnepségen részt vett dr. Zöld-Nagy Viktória a Miniszterelnökség helyettes államtitkára, dr. Méhes Tamás a NKE Vezetői- és Továbbképzési Intézetének igazgatója, dr. Árokné dr. Toma Krisztina a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal igazgatója, Kocsis Sándor a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal kabinetvezetője, valamint Kovács Sándor a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közgyűlése elnöke is részt vett.
A résztvevőket házigazdaként Dr. Kállai Mária köszöntötte. A megyeri kormánymegbízott elmondta, a közigazgatási reform keretében nagy hangsúly helyeződik a munkatársak komplex, személyre szabott kompetencia alapú fejlesztésére. A közigazgatás hatékony működéséhez elengedhetetlen az ott dolgozók folyamatos képzése, mivel a változó jogszabályi környezet megköveteli a naprakész információk elsajátítását. Fontos a közös tanulás, az önképzés, a folyamatos önfejlesztés, amit kiválóan támogat a jól szervezett, igényes tartalommal, és módszertannal megvalósított képzés.
Az állam és az ügyfél találkozási pontjain, a kormányablakokban a polgárok azonnal lemérik, hogy az ügyeikhez, személyes dolgaikhoz hogyan viszonyul az állam. Tehát azonnal mérhető az ügyintézés minősége.
Dr. Zöld-Nagy Viktória helyettes államtitkár arról beszélt, hogy a közigazgatás átalakításának egyik legsikeresebb területe a kormányablak rendszer felállítása. Pozitív vélemények nemcsak az ügyfelek részéről érkeznek, hanem a társhatóságoktól is. A szolgáltatói kultúra eddig nem volt része a magyar közigazgatásnak, amely mára egyre inkább elfogadott és elvárt tulajdonsága az államigazgatásnak. A kormányzat úgy döntött, hogy keresik az újabb fejlesztési lehetőségeket, amelyek még korszerűbbé, profibbá, hatékonyabbá teszik a magyar közigazgatást.
Dr. Méhes Tamás a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Vezetői-és Továbbképzési Intézetének igazgatója többek között elmondta, az emberek számára a legfontosabb a közigazgatásban az ügyfélkapcsolat. A Központi Statisztikai Hivatallal közösen végzett felmérésükből kiderült, hogy tíz emberből hat preferálja a személyes ügyintézést. A megkérdezett ügyfelek a maximálisan elfogadható ügyintézési –, és várakozási időnek tíz-tíz percet jelöltek meg. A gyakorlat azonban ma még ennél egy kicsivel több, ennek ellenére az állampolgárok a jelenlegi magyar ügyintézés minőségét jónak ítélik. A felmérés során az emberek az ügyintézés minőségét és gyorsaságát nyolc pontra értékelték az egytől-tízig választható skálán.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.