A megye egészségügyi szolgáltatóinál – kórházakban, szakrendelőkben, háziorvosoknál, gyógyszertárakban – mindenütt rendelkezésre állnak már a november 1-jétől induló, e-vényes rendszerhez szükséges informatikai eszközök.
– A páciensek számára egyelőre kevésbé lesz érezhető az új rendszer, hiszen a következő hónapokban még ugyanúgy kézhez kapnak egy papír alapú vényt is – magyarázta dr. Hoksári László szolnoki háziorvos.
– A különbség csak annyi, hogy az eddigi két vonalkód helyett immár három lesz rajta, és hivatalosan felírási igazolás a neve. Ez a későbbiekben is megmarad, így, ha valaki nem saját nevére vált ki gyógyszert, ezzel mehet a patikába.
„Tartok tőle viszont, hogy eleinte kicsit lassabban halad majd a rendelés.”
Orvos és asszisztens ugyanis eltérő jogosultságokkal dolgozhat majd, így az eddigi rutinon néhány ponton változtatni kell. Mint ismeretes, párhuzamosan ugyanakkor már az elektronikus szolgáltatási térben is rögzítik a recepteket, így azonnal kiderül, ha egy beteg nem váltja ki a felírt gyógyszert és az is, ha egy beteg több orvosnál is felíratja ugyanazt a gyógyszert.
De a betegnek is könnyebbséget jelent, mivel elektronikus alapú, nem rongálódhat meg vagy veszhet el.
– Hosszú távon kedvező a változás, bár eleinte biztosan lesznek fennakadások – mondta el honlapunknak az egyik szolnoki patika gyógyszerésze.
– Az apró problémákra majd menet közben derül fény. Mindenesetre mi is izgalommal várjuk az új rendszer indulását. Elméletben minden működik, tudjuk a dolgunkat, remélhetőleg az informatikai eszközökkel sem lesz gond.
– Az új rendszer további előnye, hogy a páciensek is tájékozódhatnak a felírt gyógyszerekről, beutalókról, kórtörténetről, leletekről egy internetes oldalon – ehhez ügyfélkapu szükséges.