2018. január 1. ismét jelentős változásokat hoz a helyi önkormányzatok életében. Az új évben hatályba lépő legfontosabb jogszabályi rendelkezésekről kaptak a megyei jegyzők tájékoztatást a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal által szervezett szakmai napon.
Dr. Berkó Attila főigazgató köszöntőjében hangsúlyozta, hogy bár sok még a teendő az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény hatályba lépéséig, fel kell készíteni például az informatikai rendszert is az elektronikus ügyintézésre, ám a jól működő technikai háttér önmagában nem elég, ügyfélbarát eljárásmóddal kell biztosítani az ügyfelek elégedettségét. Ennek érdekében az Ákr. eljárási újításai közül kettőre, a szigorított ügyintézési határidőkre és a jogorvoslati rendszerre hívta fel a jelenlévők figyelmét.
A köszöntőt követően Németh Ágota a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. vezető e-közigazgatási szakértője, és dr. Gombár Ádám a Belügyminisztérium Informatikai Helyettes Államtitkárság E-Közigazgatási Főosztály főosztályvezető-helyettese tájékoztatta a megjelenteket az elektronikus ügyintézés biztosításából fakadó önkormányzati feladatokról. A szakmai nap második részében dr. Kun Ágnes a Hatósági Főosztály Hatósági és Oktatási Osztály osztályvezetője ismertette az Ákr. 2018. január 1-én hatályba lépő rendelkezéseit, dr. Molnár Zoltán megyei aljegyző és Miriszlay Ildikó a kormányhivatal informatikai referense a Területi Választási Iroda munkatársai pedig a 2018. évi országgyűlési választások aktuális teendőit foglalták össze a települési jegyzők részére.