Az elmúlt időszakban számos olyan intézkedés valósult meg, mely azt példázza, hogy Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata is komoly energiákat fordít a turizmus fejlesztésére, a város értékeinek megismertetésére a megyeszékhely határain túl is.
A turisztikai szektor 1980 óta minden év szeptember 27-én ünnepli a Turizmus Világnapját, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a turizmus fontosságára és politikai, kulturális, társadalmi és gazdasági értékeire.
A város turisztikai szempontból meghatározó értékeit az eddigiektől eltérő megközelítésben mutathatták be többek közt az Intercity Magazinban, Világjáró Magazinban, Fresh Magazinban, egyéb meghatározó turisztikai szaklapban, kereskedelmi televíziók műsoraiban, de ennek jegyében készült már el többek között a „pont” nevet viselő kiadványsorozat is.
Szolnok városa elkötelezte magát a turizmus fejlesztése mellett, hiszen számos, a turizmus erősítését szolgáló beruházást valósított már meg, illetve folytat jelenleg is. Gondoljunk csak az „Év Turisztikai Attrakciója 2016” címet viselő RepTár Szolnoki Interaktív Repülőmúzeumra, vagy a sör történetét egyedülálló módon bemutató Söráriumra.
Az eseményhez kapcsolódott 2018-ban a RepTár is, ahol ezen alkalomból a teljesárú belépőjegyekből 50%-os kedvezményt biztosítottak a látogatóknak ezen a napon, a gyerekeket pedig lufival lepték meg.
Az Aba-Novák Agóra Kulturális Központ és a Tourinform Szolnok Iroda jóvoltából rendhagyó városnéző túrát szerveztek ezen a napon, melynek során az útvonalat a résztvevők határozták meg, miközben az idegenvezető újabbnál újabb helyszíneken csupa érdekességről beszélt.
Az Alföld szívében, a Tisza és a Zagyva folyó torkolatánál fekvő település csaknem ezeréves történelmi múlttal rendelkezik. A megyeszékhely, egyedülálló földrajzi elhelyezkedése és gondosan őrzött hagyományai, pezsgő kulturális és sportéletének, egyedi turisztikai látványosságainak, meghatározó rendezvényeinek köszönhetően ideális turisztika célpont.
A turizmus fejlesztését azonban továbbra is tudatos tervezés mentén érdemes megvalósítani, fokozatos figyelmet fordítva a lakosság igényeire is, hiszen a turisztikai infrastruktúra megteremtésére egyaránt szolgálja a lakosság céljait is, így érhető el, hogy a lakosság büszke legyen a településre és az a turisták irányába is elfogadóvá váljon.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.