Hetven belföldi forgalmú IC+ vasúti kocsi sorozatgyártása elindult, ebből öt már közlekedik, további húsz darab, nemzetközi forgalmú IC+ jármű pedig 2019 első felében áll forgalomba - közölte Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára Oláh Lajos (DK) országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére adott válaszban.
A parlament honlapján közzétett levélben Cseresnyés Péter úgy fogalmazott, hogy a közbeszerzési eljárások és a beszállítások elhúzódása, a humánerőforrás területén felmerült kapacitáshiány következében a húsz darabos projekt valamelyest elhúzódik az eredeti tervhez képest, de szerinte a késedelem fejlesztés közlekedésszakmai és iparstratégiai jelentőségét figyelembe véve nem jelentős.
A MÁV-Start tavaly márciusi tájékoztatása szerint 53 ezer alkatrészből, átlagosan 5500 munkaóra alatt készül el a vasúttársaság első saját fejlesztésű, IC+ elnevezésű vasúti kocsija. A MÁV-Start mérnökei és szakemberei által tervezett IC+ kocsik sorozatgyártása - két prototípus elkészítése, engedélyeztetése, tesztelése és több mint egymillió kilométernyi üzemeltetése után - 2017-ben indult el a szolnoki vasúti járműjavítási telephelyen.
Az új generációs Inter-City-járműcsalád nemzetközi forgalomra is alkalmas. A több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal épülő jármű modern, praktikus megoldásokat tartalmaz, a kocsik egy része családbarát és akadálymentesített is lesz. A járművet a MÁV-Start tavaly szeptemberben az InnoTrans nemzetközi közlekedési szakvásáron is bemutatta Berlinben.
Uniós forrásokból finanszírozná a főváros Pest-Észak árvízvédelmi szakaszának újabb fejlesztési ütemében, három védvonal megerősítését. A projekt célja, hogy a fejlesztéssel a védművek magassága elérje azt a szintet, amelyet a 2013-as rekord árhullám nagysága alapján határoztak meg.