A szövegalkotási feladatoknál sok diák választotta az érvelést és a novellaelemzést a hétfői magyar érettségin.
A szövegalkotási feladatoknál sok diák választotta az érvelést és a novellaelemzést a hétfői magyar érettségin. A szolnoki Széchenyi István Gimnáziumban a diákok elégedetten távoztak a termekből, a feladatok nem tűntek túl nezéznek számukra.
A vizsga első részében Moravcsik Gyula: A papiruszok világából című könyvének egy részét kellett értelmezni. A papiruszok világából című 1942-ben megjelent könyv az ókori szövegekről szól, Moravcsik Gyula fennmaradásuk körülményeit vizsgálja. A második, szövegalkotási részben az érvelésnél Csoóri Sándor Nomád naplójából kaptak egy szövegrészletet a diákok. Emellett választhatták Tamási Áron Szerencsés Gyurka című novellájának értelmezését vagy Vörösmarty Mihály Liszt Ferenchez, illetve Illyés Gyula Bartók című alkotásának összehasonlító elemzését.
Ráczné Weisz Mária, a szolnoki Széchenyi István Gimnázium igazgatóhelyettese elmondta, a diákok elégedetten távoztak a teremből. A szövegértési feladat nem tűnt túl nehéznek számukra, a tanulók elegendőnek találták az erre a feladatra rendelkezésre álló 60 percet is, viszonylag kevesen voltak, akik korán abbahagyták a munkát. A legtöbb érettségiző a szövegalkotási résznél feladatként - az előző évekhez hasonlóan - az érvelést választotta, hiszen ahhoz nem annyira mélyreható, mint inkább átfogó ismeretek szükségesek. Az igazgatóhelyettes elmondta, az iskolában 106-an írták meg a magyar érettségit középszinten, öten pedig emelt szinten.
forrás: mti