Az 589 méter hosszú kiskörei vasúti-közúti Tisza-hidat az A-Híd Zrt. újíthatja fel, mintegy 1,5 milliárd forintból.
Miután tavaly decemberben bejelentették: jelentős karbantartási és modernizációs feladatokat végeznek el a kiskörei Tisza-hídon, nemrég eldőlt, hogy a fejlesztést az A-Híd Zrt. kivitelezi. A MÁV és a Magyar Közút Nzrt. közös beruházásában megvalósuló projekt munkálatait már el is kezdték, a közel 600 méter hosszú közös használatú, közúti-vasúti híd körülbelül 1,5 milliárd forintból újul meg - derül ki a közbeszerzési értesítő adataiból.
A Tisza-tó közelében található mintegy 130 éves hídon korábban 20 kilométer/órás sebességkorlátozás volt érvényben, ezt a fejlesztés fel fogja oldani. A hídon a kocsipálya szélessége 3,8 méteres, a közúti forgalom a sínek felett haladva, a napi átlagosan kétszer 6 átkelő vonatszerelvény haladása idején szüneteltetve közlekedik. A műtárgy felső szerkezetének teljes szélessége két ártéri szakaszon 5,6 méteres, az átkelő középső részén pedig 5,7 méter.
A híd rekonsrukcióján kívül a beruházás a csatlakozó közúti hálózatot is érinti mintegy 240 méteren, a vasúti síneket pedig a szerkezet teljes hosszával együtt 655 méteren újítják fel.
A sajtótájékoztatón kiosztott sajtóanyag szerint az eredetileg fa szerkezetű, 780 méteres hidat 1887-ben avatták fel, és az első és a második világháborúban is megrongálódott. Az eredetileg vasúti pályás híd 1958-ban váltakozó irányú közúti forgalmat biztosító hídelemmel bővült. A hídon utoljára 1972 és 1976 között végeztek szerkezeti felújításokat, a korábbi átépítések következtében a híd hossza 589 méterre rövidült.
Az idős hídszerkezetben olyan előrehaladott korróziós folyamatok alakultak ki, amelyek a vasúti forgalom esetében 2007. október 1-jétől 18 tonnás tengelyterhelés- és 20 kilométer per órás sebességkorlátozás bevezetését indokolták, a most zajló beruházás ezeket a problémákat orvosolni fogja.