Az UTIBER, a Pannonway és az UVATERV közreműködésében dolgoznak a karcagi elkerülő és az M4-es egy szakaszának engedélyezési tervein.
Rendszeresen beszámolunk az M4-es építéséről: legutóbb februárban jelentkeztünk, amikor közel félig elkészült az útvonal szolnoki Tisza-híddal épülő szakasza. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) most a TED-en közzétette a karcagi keleti elkerülő tervezésére és a majdani M4-es karcag térségi nyomvonalának felülvizsgálatára kiírt közbeszerzési eljárás eredményét.
A tervezést és a felülvizsgálatot az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Pannonway Építő Kft. és az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. végzik el közel 228 millió forint értékben.
A nyertesek feladata a 12 kilométer hosszú 2x1 sávos karcagi keleti elkerülő út (3401-es út és M4-es közötti szakasz) tanulmánytervének és környezeti hatástanulmányának elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.
A tervezés során ki kell térni az elkerülő út városi úthálózathoz való csatlakozási lehetőségire is, illetve az országos közutak kapcsolatának megteremtésére, valamint az M4-es gyorsforgalmi út közvetlen kapcsolatának megteremtésére.
A közbeszerzés másik része az M4-es Kisújszállás és Püspökladány közötti - Karcag térségét érintő - 22 kilométeres 2x2 sávos szakaszának felülvizsgálatáról szól.
A tervezők feladata ebben az esetben egy új tanulmányterv elkészítése, amely megvizsgálja a korábban elkészített nyomvonalat, továbbá, hogy új, lehetséges nyomvonalakra tegyenek javaslatot a 4-es főút, illetve annak környezetében.
A munka része emellett új környezeti hatástanulmány elkészítése is, amely a tanulmányterv által feltárt nyomvonalakra vonatkozóan a természeti értékek, környezeti hatások, a vízelvezetések koncepcióját, az új nyomvonalak műszaki paramétereit vizsgálja, továbbá a forgalomnagyság becslésre is adatokat szolgáltat. A tervezők jelenleg két csomóponttal számolnak a térségben.