A folyamatosan növekvő utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében 15 darab kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt mozdonyt bérel a MÁV-VOLÁN-csoport - derült ki a MÁV Zrt. lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményéből.
A mozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban. Az új mozdonyok segítségével javítható a pontosság, stabilabbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés.
A MÁV-START arculatára átalakított mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a MÁV-START flottájában 10, a GYSEV-nél 5 darab teljesít szolgálatot. A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6 400 kW teljesítményű és kétáramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagysebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, az - ETCS járműfedélzeti berendezéssel.
A mozdonyok belföldön 160 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek majd, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A MÁV-START így aktív szereplő maradhat a nemzetközi vonatok vontatása terén.
A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett, V43-es típusú, 120 km/h-ás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, amely energiaköltség megtakarítást is eredményez. Azonkívül, hogy villamosmozdonyok megfelelnek a MÁV-VOLÁN-csoport fenntarthatósági és modernizálási törekvéseinek, az ergonómia követelményeinek is eleget tesznek, a mozdonyvezetők kényelmes, biztonságos munkakörnyezetben teljesíthetik az akár több száz kilométeres szolgálataikat.
A bérlésről szóló szerződést, amelynek aláírására várhatóan ma kerül sor, a cégcsoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köti az Akiem SAS céggel. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.