2024.04.24, Szerda
A szolnoki lakosság felkészült, az önkormányzat továbbra is segít
szolnok.hu

A szolnoki lakosság felkészült, az önkormányzat továbbra is segít

szolnok.hu

2020.11.12. 13:25

2020. szeptemberétől, a járvány újbóli felerősödésétől ismét él az Egyesített Szociális Intézmény zöld száma (80-620-002), míg a lakosok kérdéseikkel továbbra is bizalommal fordulhatnak az Önkormányzathoz is a [email protected] címen és az 56-503-486-os telefonszámon.

Hirdetés

A tapasztalat szerint a lakosság felkészült a helyzet kezelésére. Egy-egy idős ember kér mindössze segítséget gyógyszerkiváltással, bevásárlással kapcsolatban. A külföldről haza érkezők közül többen is igénylik a Tiszaligeti Turisztikai Központban található karantén szálláshelyeket.

A COVID-19 járvány első hullámában Szolnok Önkormányzata számos módon igyekezett segítséget nyújtani a pandémia által okozott nehézségekkel kapcsolatban a lakosságnak. 2020. március végétől két zöldszámon vártja a lakosság jelzéseit, kérdéseit, kéréseit.

A városi zöld számra tavasszal összesen 591 hívás érkezett nagyrészt anyagi segítségnyújtással, az alapvető élelmiszerek beszerzésével, gyógyszerkiváltással kapcsolatosan. Az Önkormányzat anyagi támogatást rendkívüli települési támogatás, az önkormányzati bérlakásban élők részére egyszeri települési lakásfenntartási támogatás és egyszeri gyógyszertámogatás formájában tudott biztosítani a kérelmezők számára. Mindemellett a jogszabályok értelmezésével, vásárlási idősávval, nyitvatartási időkkel, közösségi közlekedéssel, hulladékkezeléssel stb. kapcsolatban intéztek kérdéseket a kolléghoz.

Az Egyesített Szociális Intézmény (ESZI) által működtetett zöld számra összesen 855 alkalommal érkezett kérés elsősorbán bevásárlással és gyógyszerkiváltással, valamint meleg étkeztetéssel kapcsolatosan. A 65 év felettiek számára az ESZI gondozói, míg az aktív korú, 65 év alattiak számára a Humán Szolgáltató Központ (HSZK) munkatársai nyújtottak segítséget bevásárlásban és gyógyszerkiváltásban. Számos önkéntes is segítette a munkát.

A krízishelyzetben lévők és segítséget igénylők az Önkormányzat által létrehozott [email protected] e-mail címen is bejelentést tehettek. Ezzel a lehetőséggel a tavaszi időszakban közel 200 fő élt.

A külföldről haza érkező állampolgárok számára, illetve kérelemre karanténhely kialakítására volt szükség. A Tiszaligeti Turisztikai Központban kerültek elhelyezésre azok, akik igényelték a szállást.

Az Önkormányzathoz 4.577 hívás érkezett tavasszal textilmaszk igényléssel kapcsolatban, az igénylők a mai napig 13.519 darab textilmaszkot vettek át. Emellett több alkalommal, a város több pontján történt összesen 46000 darab maszk szétosztása.

AktuálisSzolnok Önkormányzat