Szolnok város vezetésének hívó szavára immár 10 éve, több mint 30 közszolgáltató tudatos építkezéssel fejleszti szolgáltatói kultúráját. A Szolgáltató Város projektben résztvevő közszolgáltatók reprezentálják a közoktatást, a közigazgatást, a rendőrséget, a tűzoltóságot, a kulturális és szociális szférát, az egészségügyet, a víz- és energiaszolgáltatást, hulladékgazdálkodást, a közösségi közlekedést.
Időről-időre, 2019-ban, immár negyedszer kérdezte meg a Szolgáltató Város Projektirodája a városlakókat, arról, hogy miképp vélekednek a fejlesztések eredményeiről, hogyan ítélik meg a közszolgáltatók kultúráját, s nem utolsó sorban mennyire tartják fontosnak ennek színvonalát. - hangzott el dr. Kállai Mária országgyűlési képviselő köszöntőjében.
A Szolgáltató Város modell négy alapértékében gondolkodnak és cselekszenek a közszolgáltatók:
- a szolgáltatók szakmai hitelessége,
- a szolgáltatói képviseletben megjelenő munkatársak emberi hitelessége, minősége,
- a szolgáltató által működtetett rendszerek nyilvánossága,
- a szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevők közötti partnersége.
Az elmúlt 10 évben eddig 4 alkalommal, legutóbb 2019 első két hónapjában kerültek megkérdezésre a városlakók. Minden mérés alkalmával több mint 15 ezer szolnoki mondta el véleményét a város közszolgáltatóinak szolgáltatói kultúrájáról.
A városlakók mindennapi közérzetének minőségéhez hozzájáruló közszolgáltatói kultúra fontossága a városlakók szemében az elmúlt 10 év alatt folyamatosan erősödött. A lakosság válaszai alapján az látható, hogy Szolnok közszolgáltatói kultúrája folyamatosan fejlődik.
A tízéves jubileum alkalmából szervezett ünnepségen Hegedűs Márta projekt vezető és Szalay Ferenc polgármester oklevéllel és virággal köszönte meg a partnereknek az együttműködést.