2024.04.20, Szombat

Öt éves a megyei Kormányhivatal

2016.03.05. 10:36

A hagyománynak megfelelőn ismét a szolnoki Hozam Klub vendége volt a megyei Kormányhivatal vezetése. Dr. Kállai Mária kormánymegbízott tájékoztatójában összefoglalta az elmúlt öt év legfontosabb történéseit. A területi közigazgatás átalakításának egyik legjelentősebb eredményeként említette a kormányablakok létrehozását. Kiemelte, hogy a megyében tavaly már a 11. kormányablakot adták át.

Hirdetés

A hagyománynak megfelelőn ismét a szolnoki Hozam Klub vendége volt a megyei Kormányhivatal vezetése. Dr. Kállai Mária kormánymegbízott tájékoztatójában összefoglalta az elmúlt öt év legfontosabb történéseit. A területi közigazgatás átalakításának egyik legjelentősebb eredményeként említette a kormányablakok létrehozását. Kiemelte, hogy a megyében tavaly már a 11. kormányablakot adták át.

Az elmúlt százötven év legnagyobb átalakítása zajlik a közigazgatásban – mondta Dr. Kállai Mária kormánymegbízott a szolnoki Hozam Klubban, ahol a megyei kormányhivatal elmúlt öt évét villantotta fel, valamint szólt az elmúlt időszak legjelentősebb fejlesztéseiről is.

A folyamatos fejlődés másik nagy eredménye, hogy a kezdeti 29 ügykör helyett az év elejétől már 608 ügykörrel és 15 kiegészítő szolgáltatással várják az integrált ügyfélszolgálatok az ügyfeleket. Az állampolgárok élnek ezzel a szolgáltatással, hiszen az elmúlt évben a megyében 139 250 ügyfél kereste fel a kormányablakokat.

A kormánymegbízott a közigazgatás fejlesztésének másik fontos mérföldkövének nevezte 
a járások létrehozását. 2013. január 1-jétől megyénkben 9 járási hivatal működik, amelyek a közigazgatás legkisebb egységeként szolgálják az állampolgárok az állammal kapcsolatos igényeit.

A 2015. április 1-jétől lezajlott külső és belső integráció eredménye azegységes, koncentrált feladatellátás és a gyorsabb döntéshozatal is.

Uniós és hazai források felhasználásával soha nem látott fejlesztés zajlott a Kormányhivatalnál, elmúlt két évben több mint 1,3 milliárd forintot fordíthattak erre a célra.

Az országban elsőként dolgozhattak ki egy olyan modellt, és ennek megvalósítására hivatott stratégiát, amely először megyénkben, ezt követően a magyar közigazgatásban a minőségi szolgáltatás alapja lehet. A stratégia a Szolgáltató Kormányhivatal Modell Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatalra történő implementációjával kapcsolatos célokat fogalmazza meg, mely a „Szolgáltató Állam” megvalósításának részcéljaként értelmezett-mondta Dr. Kállai Mária.

A Szolgáltató Kormányhivatal megvalósítását szolgáló stratégia - ügyfél/partner orientációjában - a kormányhivatal rendelkezésére álló emberi erőforrások, szervezetfejlesztési, szervezetirányítási eszközök bevonásával kívánja fejleszteni a szolgáltatói kultúráját.

2015 májusában három járásban és két főosztály bevonásával ezer ügyfelet kérdeztek meg. A reprezentatív mintavételi eljárás eredményeképp 382 kormánytisztviselő töltötte ki a kérdőívet. 51 kormánytisztviselővel pedig mélyinterjú készült. A kérdések többek között az ügyfélfogadási időre, a kormánytisztviselők szakmaiságára, udvariasságára, az ügyintézési idővel kapcsolatos elvárásokra vonatkoztak.

(JNSZMKH Kormánymegbízotti Kabinet)

Galéria

Helyi hírekközigazgatásHozam Klubkormánymegbízott