A fővárosi és megyei kormányhivatalok közreműködésével létrejövő KÖFOP projektekkel kapcsolatos feladatokat szakmai konferencia keretében tekintették át a kormányhivatalok vezetői Szolnokon. A Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkársága és a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal közös szervezésében megvalósult program kiemelt témája „A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése” elnevezésű projekt szakmai előzményeinek bemutatása, és jövőbeni feladatainak közös értelmezése volt.
A konferencia résztvevőit Dr. Kállai Mária megyei kormánymegbízott köszöntötte. Többek között elmondta: számtalan kiváló, egymáshoz illeszkedő, országos, megyei szintű fejlesztő cselekvés szól arról, hogy miképpen kell kormányhivatali szinten hozzájárulni a Szolgáltató Állam megteremtéséhez. A Szolgáltató Kormányhivatal Modell ezen építkezésben egy alaptégla. A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal 2015 tavaszán kapta azt a megtisztelő lehetőséget, hogy a Homo Regius projektcsapatával közösen kidolgozza a Szolgáltató Kormányhivatal Modellt, megalkossa 2015-2017-re szóló szolgáltatói stratégiáját.
A Modell létrehozásának alapcélja volt a kormányhivatalok hatósági eljárásban megjelenő ügyfeleinek és partnereinek bizalmi szintjének erősítése a minőségi szolgáltatással való elégedettségük növelése által. A Modell létrehozásának másik alapcélja volt, hogy a fővárosi, megyei kormányhivatalok szolgáltatói kultúrájukat azonos keretben és alapokról fejlesszék, maximálisan megadva ugyanakkor minden kormányhivatal számára, hogy térségük, gazdasági, társadalmi környezetük, szervezeti adottságaik alapján fogalmazzák meg szolgáltatói stratégiájukat.
Ezt követően dr. Kovács Zoltán a területi közigazgatásért felelő államtitkár összefoglalta a közigazgatásban az év elején bekövetkezett legfontosabb változásokat. Az államtitkár kiemelte: az állami háttérintézmények tevékenységének áttekintését követően 45 szervezet megszűnt, vagy beolvadt az ágazati minisztériumokba. A változás több mint ezer hatáskört érintett, melynek nagy része a megerősített járási hivatalokhoz került. A területi közigazgatás járási szintje az a terület, ahol az ügyfelek legtöbbet találkoznak az állammal.
A közigazgatásban megkezdődött szemléletváltás a hivatali dolgozók munkájában is változást jelent, és a legnagyobb teher a járási hivatali dolgozókon van - folytatta Kovács Zoltán. Tavaly félévkor egy újfajta illetményi rendszert, egy manager típusú életpályamodellt vezettünk be, amelyhez átlagosan 30%-os bérnövekedés jár. A járási hivatali dolgozók után az idén már a kormányhivatalok teljes állománya érzi ennek jótékony hatását-tette hozzá az államtitkár.
A konferencia témája a Szolnokon kidolgozott „Szolgáltató Kormányhivatal Modell” megismertetése, amely a szemléletformálásnak egyik alappillére. A jövőben az a cél, hogy minden járási hivatalban megteremtsék az egyénre szabott szolgáltatásnyújtást- mondta Kovács Zoltán.
Az államtitkári előadás után dr. Zöld-Nagy Viktória helyettes-államtitkár foglalta össze a 2017-es év kiemelt feladatait, majd a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal által megalkotott Szolgáltató Kormányhivatal Modell bemutatása következett. A program keretében a kidolgozás lépéseit, illetve ahhoz kapcsolódó mérési tapasztalatokat ismerhették meg a kormánymegbízottak, főigazgatók. A kormányhivatal munkatársai bemutatták a modellalkotás munkamódszerét, a szervezeti kultúra vizsgálat fő üzeneteit, valamint ismertették a Kormányhivatal szolgáltatói stratégiáját. Emellett azokról a cselekvési programokról is számot tudtak adni, amelyek a napi működés során meghatározóak lehetnek.