A papíralapú utalványokat júliustól online rendszer váltotta fel. Ezzel az átállással a jogosultsági kör és a támogatások mértéke nem változott, az ügyintézés azonban jóval egyszerűbb lett.
Napjainkban az utazási költségtérítési támogatás igényléséhez már nem kell felkeresni a háziorvost, és gyűjteni a menetjegyeket, hanem elég a szakorvosnál jelezni a támogatási igényt, amelyet az orvos rögzít a rendszerben. A beteg az ügyfélkapun elérhető elektronikus űrlappal igényelheti a költségtérítést.
Azok sem esnek el a támogatás igényléséből, aki nem rendelkeznek ügyfélkapus regisztrációval. Nekik a korábbitól eltérő nyomtatványon, de papíralapú ügyintézést biztosítanak.
A dokumentum a kincstár honlapján érhető el, de akár személyesen a kormányablakokban vagy az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokon is ki lehet tölteni a nyomtatványt, illetve postai úton is be lehet küldeni.
Amennyiben a kérelem benyújtásakor minden adat a hatóság rendelkezésére áll, vagy azokat automatikus információátvétel útján meg tudja szerezni, és a döntés meghozatala mérlegelést nem igényel, az elektronikus úton (ügyfélkapun) benyújtott kérelmet a kormányhivatal automatikus döntéshozatali eljárásban, 24 óra alatt elbírálja.
Egyéb esetben az ügyintézési határidő a kérelem megérkezését követő naptól számított 8 nap. Ennél hosszabbá akkor válik az ügyintézés ideje, ha hiánypótlási eljárást kell lefolytatni.