2024.10.14, Hétfő

Közigazgatás az emberekért

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal

2018.03.22. 13:54

A hagyomány folytatásaként az idén is tájékoztatót hallhattak a szolnoki vállalkozói klub tagjai a megyei Kormányhivatal tevékenységéről.

Ez alkalommal a 2011 óta zajló átalakítás, fejlesztés mérlegét vonta meg Dr. Kállai Mária. A kormánymegbízott elmondta: egyértelmű siker a területi közigazgatás modernizálása, a minőségi szolgáltatást nyújtó szervezet kiépítése. A rendezvényen részt vett a megyei jogú város vezetése, a megyei közgyűlés alelnöke, a társszervezetek, rendvédelmi és a civilszervezetek vezetői is.

A megyeszékhely patinás vállalkozói klubja immár nyolcadik alkalommal kérte föl a megyei Kormányhivatal vezetését, hogy nyújtson tájékoztatót a területi közigazgatásban zajló aktuális helyzetről. Dr. Kállai Mária kormánymegbízott hatodik előadásában mérleget vont az eddig lezajlott modernizálási folyamatról. Elmondta: 2010-ben egy modern, hatékony olcsóbb és szolgáltató közigazgatás kialakítását tűzte ki célul a kormány. Ma már elmondhatjuk, bevált a közigazgatás átalakítása, hiszen az állampolgárok és a vállalkozások is visszaigazolják: jó úton halad a cél megvalósítása. Mára sikerült szakítani a nehézkes, bürokratikus módon dolgozó közigazgatással és helyébe lassan felépíteni az emberekért tevő szervezetet. Mindezeket adatokkal is igazolta a kormánymegbízott.

Az egyszerűbb és olcsóbb ügyintézés érdekében meghozott döntés eredményeként 2016 óta a változtatások nyomán immár évente 3,5 millió eljárás zajlik le ingyenesen, a megtakarítás eddig 14 milliárd Ft. Az életbelépett módosítások hatására jelentősen csökkentettek az ügyintézési határidők, gyorsult az ügyintézés.

Az „egy helyen több ügyet” elv értelmében az ügyintézést sikerült közelebb vinni az állampolgárokhoz. A 2011-ben létrehozott egy Kormányablak helyett ma már a megyében 14 helyen intézhetők államigazgatási ügyek, melyek száma a kezdeti 29-ről 1587-re emelkedett. A 2013-ben újra létrehozott járási hivatali rendszer is tovább segítette ezt a folyamtatot. Mára a területi közigazgatás legkisebb lépcsőfokai, a járások megerősödtek és elfogadottá váltak.

A kormányhivatalok foglalkoztatási főosztályai az elmúlt nyolc év során számos munkaerőpiac helyzetet javító programon keresztül járultak hozzá a foglalkoztatási helyzet javításához. A munkanélküliek száma pl. ezen időszak alatt a felére csökkent a megyében.

Az államigazgatás a maga eszközeivel segíteni tudja a gazdasági szférát. Önmagában a versenyképességi kritérium, hogy az állam ne akadályozza a vállalkozások életét, hanem segítse azt, mégpedig jobban, mint más országokban. A megyei Kormányhivatal is sokat tesz a szolgáltató jelleg kialakítása, az adminisztratív teher mértékének csökkentése és a vállalkozások tevékenységének segítése érdekében. Az ügyfélkapcsolati referensi rendszer kiépítésével, a vállalkozásokkal fönntartott folyamatos kommunikáció, az igények felmérésével hathatósan segítséget tud nyújtani a beruházások, fejlesztések határidejének lerövidítéséhez.

A már eddig megtörtént fejlesztések nagy hangsúlyt fektettek a szervezeti ésszerűsítések megvalósítására, az eljárások egyszerűsítésére, bürokrácia csökkentésére, a technikai fejlesztésekre. Fontos számunkra, hogy az állampolgárok ügyintézésük során érzékeljék a pozitív változást. Azt gondolom, hogy a kormányhivatal munkatársai 2017-ben is elkötelezetten végezték feladataikat. A visszajelzések továbbra is megerősítenek minket abban, hogy a megye polgárai többségében elismerik és értékelik a kormányhivatal munkáját- zárta tájékoztatóját Dr. Kállai Mária.

AktuálisSzolnokközigazgatásHozam KlubJász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal